måndag 2 februari 2009

Hejhej..

Ligger sjuk i nåt underligt. Kan knappt andas och är slut som en urvriden trasa. Har hunnit in på lassa ett par ggr och kollat upp ev. lungemboli (propp) men det var det visst inte.

Ninnibeth, vad säger du? Har jag glömt det? *skäms så öronen trillar av* Detta måste jag ta tag i så fort jag blir frisk. Gud, ni måste tro att jag helt wacko! *vill kräkas* Återkommer när orken kommer tillbaka, men jag kan berätta, frösäsongen har tagit fart! Hittat en hel del frön som var kvar sedan förra året och sedan Adam var länsman. Har till dags dato satt:

Fjällvallmo
Riddarsporre 'Rose future'
Backnejlika
Campanula persifolica (stor blåklocka)
Klockmalva (Abutilon)
Riddarsporre Sir Galahad
Trumpetblomma Blue Wonder (salpiglossis)
Androsace Villosa Kuddviva
Palettblad, Wizard velvet
Dvärgriddarsporre

Nu ska mamma och Pytten och jag mysa en stund framför teven med en film. Njut, ser ni att ljuset kommer tillbaka? Jag vill ut i skogen och lyssna på tystnaden. Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känns som att ta det lugnt och vila och kanske uppsöka farbror doktorn vore något för dig?
Tack för bloggawarden för ett tag sedan förresten, du är för söt!
Stor krya-på-dig kram!

Anonym sa...

Urvridna trasor inombords är aldrig skoj! Hoppas att dom kommer på vad det är för underligt med dig så dom kan sätta plåster på rätta stället! :)

Och dumma dig inte, jag frågade bara så det inte skulle vara så att du skickat nå't som kommit bort i posten & du trodde att jag var alldeles för ouppfostrad för att tacka! :)

Jag är alldeles fullkomligt nöjd som det är, men vill du göra mig ännu nöjdare så kan du se till att friska till dig, ok? :)