torsdag 13 augusti 2009

Madonna, Madonna! *skallar mellan väggarna*

Jag har fortfarande den här låten i huvudet. Mer energi och mer input har jag knappt fått på många många år.

Sedan hade jag den stora förmånen att få träffa min lillebror (något större lillebror) och mina två allra bästa vänner genom tiderna A & G. Det var med rysningar på armarna vi satte oss ned på våra sittplatser (kanonplats!) och såg när hon äntrade scenen. Jag har aldrig varit någon direkt Madonna-fan men jag har imponerats av hennes intelligens att göra allt hon kan av det hon har, att hon är orädd, tar för sig och har varit en stor förebild för oss tjejer som var unga på 80-talet. Sen kan man inte mer än imponeras av en femtioettårig "tant" som skuttar runt så här på scenen. Vilken energi människan har!
Fatta hur det skulle se ut här hemma om jag hade en hundradel av det hon har? Sedan händer det spännande saker i mitt liv just nu men inte förrän nästa vecka kan jag berätta vad det är.. Men det är livsomvälvande i mitt fall.

Ska också lägga in några av de bilder jag skapat, typ broccoli, korv och en och annan lampa. Ni skulle bara veta hur glamoröst det är att göra läromedel. ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är så himla avis! Jag skulle ju också ha gått; hade biljett & allt, men fick avboka när moster blev sjuk...

Man kan aldrig få för mycket broccoli - show me! :)

Lotta sa...

Jag ska bli minst lika spruttig när jag blir stor! =)

Dammråttan sa...

Broccoli, eller vilket det nu är. Jag vill se!

Åsa G sa...

Jag förstår att du varit med om något fantastiskt!!! Jag var för några år sedan och såg Tina Turner även de på Ullevi. Jag var helt lyrisk efter det LÄNGE!. Väldigt nyfiken på vad som ska komma att skrivas nästa vecka????

Anonym sa...

Inte för att det har med Madonna att göra - men jag testade att laga ditt kotlettrecept som jag hittade på OÄF. Toppengott! Tack för det!

Hälsningar från Anna i Täby