fredag 20 november 2009

Understundom tar maken och njuter av en dusch


Vissa dagar tar han sin tillflykt till duschen, spolar heta vattendroppar över sin medelålderskropp och förbereder sig för en dag på jobbet. Idag fick han det stora nöjet att först besöka Beirut för att se ifall han kunde hitta några användbara rester från bombningarna som kunde torka hans lekamen efter nyligt sagda dusch. Han fann inte det han egentligen ville ha utan fick nöja sig med det lilla. En stjärtlapp typ! Han tog detta som en man och ställde sig sonika bredvid sin fru, lyfte upp den lilla stjärtlappen och sade med glädje i rösten:
- Nu går jag upp och duschar och sedan torkar jag med med den här.
Här viftade han glatt med den mintgröna stjärtlappen från 80-talet (som sparas av nostalgiska skäl av mig, då det är den handduk/stjärtlapp som min bror tryckte åt mig en jul när han låg på neurorehab efter en allvarlig skidolycka som nästan tog hans liv) och log muntert till kärleken i sitt liv.
- Ja, sa jag, ta du och njut!
- Ja, jag ska sitta länge invirad och bara mysa, sa han och knyckte på den ännu tämligen fasta stjärten medan han gick upp för trappen till badrummet.
Det är så härligt med familjeliv!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inget att klaga på - den är ju iallafall stor nog för att vira in Bästa Vännen i! ;)

Ulrika sa...

Mmm, så mysigt det låter!! Annars kan han ju ta ett varv i Tumlaren och förena nytta med nöje..?
Kram på er alla!

Dammråttan sa...

Haha, lite som Adam i paradiset måste han ha sett ut.