tisdag 13 november 2007

Vacker

(Bild lånad från: http://www.valleyflowers.com/Stargazer.htm)
I somras tog jag in denna vackra lilja från min trädgård, första året som den blommade. Stoppade den i ett vackert glas i köket, omåttligt stolt över denna gigantiska, vackra och ståtliga blomma. Dagen efter kom maken in i köket och sniffade:
- Det luktar kattpiss! Blä! Har vi några sopor framme?
Vid en närmare kontroll visade det sig inte vara varken kattpiss (vart nu det skulle ha kommit ifrån då vi inte har en katt?) eller slarvigt kvarglömda sopor.
Båda stod vi och kliade oss fundersamt i huvudet.
Jag gick fram och luktade på skönheten och den luktade vidrigt! Starkt och absolut helt otroligt dåligt. (Luktar inte liljor gott?) Bara att ta ut den på bron och nästa lilja som slår ut får vackert sitta kvar och lukta, utomhus!

1 kommentar:

Grindelunda sa...

Hahaha...ja ibland blir man minsann lurad av skönheten. Jag tycker också om liljor. När jag gifte mig så ville jag ha 3 vita liljor som brudbukett...usch och fy sa en del, du ska väl inte ha begravningsblommor heller. Men det blev som jag ville, så de så!
(som tur var så luktade de inte skit)
Kul att du tittade in hos mig. Ja, när man umgås med barn får man höra både det ena och det andra. Mvh/Gunilla