lördag 3 november 2007

Välkommen till en värld av kaos och pelargoner!


Hej och välkommen till mig!

Vem är jag?
En alldeles onormalt normal trebarnsmamma som älskar pelargoner, inredning, pyssla och baka. Låter som en femtiotals-hemmafru men riktigt så illa är det inte.
Bor i ett hus vars timmerstomme är från 1694 men renoveringen är från det "ljuva" 80-talet. Önskar att min käre make också ville riva ned väggarna och ta fram denna stomme men med berget talar man förgäves!
Just nu är jag självutnämnd härförare i kriget mot gulnad furu, står med pensel i handen och kastar vit färg omkring mig i hopp om att få in lite ljus i vårt hus.
Huset är en stor Västerbottensgård med två våningar, 230 kvm som ska göras i ordning efter mitt önskemål. (Ja, efter mitt då min makes syn på inredning är likt hans brors, som myntade det i familjen välkända uttrycket: Varför ska du byta gardiner, är dom gamla trasiga?)
Vitt, grått och beige med accentfärger. Ljust och enkelt. Fridfullt för barn och blommor.

Tre små (nåja?!) prinsar har jag, av varierande storlek. En underbart tonårig tonåring, en mycket speciell åttaåring och en tvååring som nog är den människa i världen som sagt mest nej på två år. Nu kör vi va? *lägger in ettan och gasar på*

Inga kommentarer: