onsdag 27 februari 2008

Mer pelargonporr till folket!


Appleblossom rosebud, gammaldags, romantisk och ljuvlig. Rosenknopparnas blommor kan man ha ståendes länge i ett glas vatten, utan att de vissnar. Däremot vill inte rosenknoppspelargoner bli blöta i blommorna, då ruttnar dom. Så håll era rosenknoppar borta från regn och rusk i sommar.

I övrigt är maken krassliger men jag hoppas dom kan laga honom på vårdcentralen. :-D Ska försöka skvätta lite färg på hallväggarna idag men jag kan lika gärna få för mig att sy gardiner. Vaknade 4.33 av att liten Plorp låg och sparkade i sin säng, urlycklig över att få stiga upp ytterligare en dag i sitt liv. Mamma var lagom intresserad av att göra en ny dag i sitt liv vid den tidpunkten. Sover som ett skrutt nu för tiden, vet inte vad det är med mig. Nej, nu ska jag packa en utflyktsväska till Plorp, han har friluftsdag idag. Han ska säkert åka skidor, det tycker han om. Själv ställer jag mig inte på skidor annat än vid dödshot och jag hoppas innerligen att världsfreden inte är beroende av mitt skidåkande eller inte, för då lär vi gå under rätt snabbt. *flinar stort*

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken sötnos! (Jag tänkte främst på pelargonen, fast Plorpen går ju inte av för hackor heller precis - fast 4:33 är nog inte ens han vidare söt. ;) ).

Jag innstämmer helt i ditt skid-tänk; maken är iväg med ungarna & halkar plank den här veckan, men jag är så himla glad att överlåta det åt dom... :)