lördag 11 juli 2009

Mera Polenbiler

Maken och lillebror utanför receptionen här i Mielno. Ett gigantiskt schackspel för den som är manad att spela? Fantastiska stränder! Säkert mer än en kilometer lång, bara ljus sand överallt och även när sanden är blöt är den ljust beige, fascinerande!

Lillebror dricker Sprite..

Jag skulle försöka berätta vad en räka var när vi skulle köpa pizza, men det misslyckades totalt. Men, tänkte vän av ordning, jag kan ju rita en räka! Till saken hör att jag inte gillar räkor särskilt mycket och maken ville ha räkor, servitrisen kunde inte ordet shrimp, så jag ritade. Tyvärr ville det inte se ut som en räka utan som en gråsugga med antenner. Klart är att de inte har pizzor med gråsuggor på, konstig typ jag var då! Nå, vi pekade på en Frutti di Mare och fick in en pizza med salami och korv på. Gick det med. :D

Inga kommentarer: