tisdag 13 januari 2009

Ska fixa en mysig kväll..

Egentligen firar vi tennbröllop på fredag men då har vi Plorp hemma och friheten att "mysa till det" är tämligen begränsat utan tänkte då ordna det på torsdag istället. Jag ska beställa bord på en fin restaurang, ordna med barnvakt och biobiljetter (i Norrland är bio det mest romantiska man kan göra med kort varsel om man inte ska se på raggarna som kör runt korvmojjen *späder på alla fördomar som finns om norrlänningar :)) och sedan se om inte Babbe kan få sova hos farmor den natten. ;) Låter som upplagt för en trevlig bröllopsdag tycker jag.

Sedan blir det mysfrukost dagen därpå, alltså på fredagen och sen får firandet vara eller nog blir det fin middag också, men det får maken fixa tycker jag. Nej, dags att fixa och trixa lite. Storebror var risig igår, bättre idag så vi får hoppas det braiga håller i sig. Han ska göra lumbalpunktion på fredag förmiddag (yippeh! Ryggmärgsprov heter det på "svenska") och se om viruset försvunnit ur likvorvätskan. Annars börjar man med Mabthera nästa vecka. Nu är det i alla fall officiellt att han har MS och det tror jag är bra att det kommer fram, trots allt.

Ha en härlig dag!

4 kommentarer:

helene sa...

Hehe. Vet du, vi har raggare och korvmojjar här nere i skånelandet med. ;)
Så skönt ändå, att ha fått en officiell diagnos, även om MS är långt, långt ifrån skojigt. Nu VET ni ju i alla fall vad som är fel.
Och så härligt, att gå på bio och restaurang en helt vanlig (nåja, men ändå) torsdag! Ni får säkert en bra kväll, och det är du verkligen värd, min vän.

-ME- sa...

Tja, det är ungefär det ballaste man gör i Enköping med. Eller nä, det gör man inte, för det går inte att köra runt torget och det finns inte ens några raggare här. Man kan också gå på Statthörnan, som i folkmun kallas Fyndhörnan. Gissa varför... Sverige ÄR inte så jävla hippt om man kommer mer än 300 meter från Stureplan.

Hoppas ni får en fantastisk kväll!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Låter som en riktigt mysig kväll.
Raggare korv och Norrland. Du hör ju hur underbart vi har det :O)
Tråkigt med diagnosen men ändå bättre att veta vad det beror på och göra det bästa av situationen.
En del människor får dock sina prövningar...kramar om ...Orättvist faktiskt.
Ha en bra kväll imorgon och känn hur kärleken spirar *fniss*. Kram

Dammråttan sa...

Ska jag vara ärlig så vet jag inte vad tennbröllop innebär,men grattis i alla fall. Ni firar på min makes 45-årsdag.