torsdag 8 januari 2009

Mer bilder från dagens kameratömning..


Pelarpipp! Rosa della Serra heter den här, en stjärnpelargon. Vacker, ovanlig men vansinnigt läcker. Har ingen aning om den finns kvar, för jag har dålig koll just nu över vilka som lever och vilka som döden dött..

Den här fick jag av Syster Yster, det stämmer så himlarns bra. Den är skön iaf när det känns som om man skulle kunna skjuta skallen av a) sig själv b) maken c) valfri människa runt omkring sig.

Här blandar vi högt och lågt. Min skuggrabatt på norrsidan av förrådet. Här trängs jätterams med alunrot, liljekonvaljer, en mörk klematis (se Romantika i ett tidigare inlägg) vita primulor, ett Carexgräs, skuggbräken, astilbe, Hostor och en sjuhelsikes massa ogräs!

En av mina favoriter i granen, inköpt förra året Åhlens. Mums för ögat!

Mammas gjutjärnsgris som jag fick i fyrtioårspresent. I jul har den stått inne och varit julgris i hallen. Skittung men gräsligt härlig. Se bara vilken stil han (?) har..

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan jag få låna tröjan ett par dar? *blänger vildsint omkring mig* Awarden gjorde mig snäll i flera minuter, men nu har det gått över. *gnisslar tänder* ;)