onsdag 16 april 2008

Dålig, dåligare, sämst, Ullet!

Japp, så har man gjort det igen, ytterligare en medalj att sätta på bröstkorgen " Sämsta Mamman". Jag fick utmärkelsen i morse när storsonen fick frispel för att han inte får lov att vara ensam hemma en hel helg utan oss.
Dumma mig!
Dumma, dumma, dumma mig!
Sen spelar han över med inlevelse och emfas som skulle göra själva Bergman avundsjuk och vilja kontraktera honom om han inte vore död. Bergman alltså.
När jag påpekar att det är lätt löjligt att spela över på det där viset, får jag en redig litania om hur himla usel jag är som mor, som inte ens _tror_ på min tonåring till son, där han sitter och himlar med ögonen, vankar omkring som en osalig ande och kastar armarna åt sidan som en trasdocka.
Så världens sämsta mamma är jag, alla tider.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Du kan skicka vandringspokalen vidare till mig om nå'ra år när jag blir med tonåringar... ;)

Det kanske är dags att påminna sonen om att du själv varit tonåring & vet mycket väl vad en FF helg innebär... ;)

Anonym sa...

HEJ!
Men du vet väl att det finns inga snälla mammor alls i denna världen! :-)
Peppar peppar har jag en tonåring hemma men än så länge rätt lugnt, hon simmar så mkt så hon hinner inte med så mkt annat "fuffens".
Hoppas det löser sig...

En häxa på Vift sa...

Välkommen i "sämsta morsan-klubben".
Tur man är lite bra ialla fall ibland, annars skulle man nog kolla möjligheten på retur och garantitid på BB...... *s*

Anonym sa...

Men sämsta mamma är ju också något att vara bäst på, eller hur?
;)