måndag 28 april 2008

Härlig helg!

Jag är på ett strålande humör!
Helgen var otroligt bra. Plorp var hemma och det gjorde att jag iofs fick rätt tidiga mornar men mamma och styvfar var här och hälsade på. Sen hann vi göra en massa saker som legat och grott, bl a sätta in belysningen i vitrinerna i köket, himla praktiskt att göra det nu när sommaren och ljuset kommer åter. :-)
Hängt tvätt, planterat, hunnit köpa på mig *harkel* åtta pelargoner till, sorterat tvätt, städat ett förråd, städat nedervåningen förutom att torka golven där. (gissa vad jag ska göra idag?) och ätit god mat.
Maken och jag fick oss en barnfri kväll, eller rättare sagt en tonårsfri kväll där vi bara ägnade oss åt varandra, vin, ljus och andra småsaker. Jag går omkring med bomullsludd i magen nu. Ibland kan ett rejält hångel (du trodde väl inte att _jag_ skulle skriva nåt annat va? *fnyser indignerat*) vara en lisa för själen..

Veckans måsten är ett möte med barnpsykologen. Man har ju den turen att när man har allvarligt sjuka barn får man möta en psykolog som kan hjälpa en sortera tankarna och det kan verkligen behövas efter snart nio år inom barnsjukvården med först ett barn och sedan ett annat. :-)

Kolla länklistan, jag har lagt in lite nya länkar, bl a den man som ska bli min nya make om min ger mig på båten, nämligen Martis, en frieserkille som är makalöst läcker! Kika in på honom ni men kom ihåg vem som såg honom först! ;-)

Inga kommentarer: