torsdag 17 april 2008

*sätter händerna för ansiktet och skyler mig*


Det är nåt stort och otäckt därute, nåt jag inte sett förut. Runt, varmt, lysande och som gör att snön smälter. Dom kallar den sol.
Jag kan inte minnas att jag sett nån sån tidigare, eller har jag? Inte i år i alla fall. Otäckt är det i alla fall.

Dagens agenda?
Hmm, sitta i orangeriet och höra porlandet av dammens vatten, klia katten under hakan och sticka en kofta är uteslutet, för jag har varken orangeri (ja, ni ser ju vilket fruktansvärt liv jag lever, det är så synd om mig så det vet ni inte!), ingen damm, ingen katt och ingen stickning.
Vilt, hämningslöst sex iförd enbart stringtanga och handklovar är heller inget alternativ, det känns lite meningslöst när man springer omkring ensam om dagarna. Hmm. Det lutar åt att plantera, plantera, plantera, sen laga mat, diska, tvätta, läsa lite, ringa några samtal, gå en promenad och fundera på livet och sedan kommer alla hem för mat, social samvaro, packning av kläder mm inför färden och sedan ajöss och godnatt. Jag tycker det förstnämnda kändes mycket lockande.

1 kommentar:

Ann Parknert sa...

*Ler*

Hej på dig! Jag gillar ditt sätt att skriva! Härligt att det finns fler "tokstollar" i världen! :-D
Mvh/Ninni