måndag 10 mars 2008

Alltså, tant är gammal..

För Ninnibeth, en tant som inte har glasögon har jag ändrat textstorleken till LARGE!;-)

Tant har fått glasögon. Iofs har tant haft glasögon länge men eftersom tant tillhör släktet Tjurus gigantissimus, undersläktet blindus för egnus felus och åldrus, så har tant säkert motat alla ögonliknande åkommor under den berömda mattan. Numer är det nog ingen matta i mitt fall utan mer Matterhorn men det är en annan femma.

Nåja, tant fick glasögon med progressiva glas för några år sedan. Men tant behövde ju inte dom bara för att en sketen optiker med utbildning sa att hon både såg dåligt på nära och långt håll dessutom ser hon jävligt nära ut på bra håll också!
När tant försökte gå med dessa glasögon på kunde hon lätt tas för Berusade Beda i A-laget, och hade hon sin vana trogen trillat och slagit sig på torget och svimmat hade nog farbror polisen tagit med henne till fyllecellen.
Tantens moder, den ömma tingesten brast ut i skadeglatt skratt när hon hörde att hennes tantiga dotter fått progressiva glasögon:
- Haha! Jag fyller snart sextio år och du är inte ens fyrtio och har progressiva glasögon, vet du om att det brukar bara äldre människor få?

Tack, tant vet det nu!

Tants älskade make, eller hustomte, påpekade ideligen att Tant borde ha sina glasögon för att hon såg så dåligt. Nu tyckte inte tant det men en dag tänkte hon en stund medans brandvarnaren gick igång av oset från hennes överhettade hjärna, hon sa till sig själv:
- Kanske jag ska prova mina glasögon igen? Åtminstone läsglasögonen?
Tant kände sig modig och tog på sina glasögon och vet ni vad? Tant började se!
Tant har idag haft på sig sina glasögon heeeela dagen och sett bättre än någonsin och vet ni vad? Nu när tant tar av sig glasögonen ser hon inte en enda bokstav på bildskärmen. Inte en. Så dålig syn har tant när tant inte spänner sina ögon för att kunna läsa och se på nära håll. Nu är tant med glasögon men säg inte att jag har sagt det, tant är lite kinkig om sin ålder nämligen..

2 kommentarer:

Anonym sa...

...och bara för att jävlas skrev du inlägget med ytte-pytte bokstäver, eller hur?!
;)

Anonym sa...

*ASG* Tänk, nu blev jag inte ens solbränd om näsan när jag läste! ;)