torsdag 20 mars 2008

Men in trees?!!



Jag bara måste se Men in trees varje onsdag. Det känns på nåt sätt som min andra familj. Jag bara avgudar Jack och Marin är ju min tvillingsjäl känns det som och ska jag någonsin flytta någon annanstans blir det Elmo i Alaska. Nu bor jag ju i o f s i Norrland och det kan ju ses som Europas Alaska, men det är inte samma sak. Elmo är Elmo och norrländska småstäder just norrländska småstäder.
Alla inklusive byfullot hjälper varandra, serien är mest en massa relationsprat och prat och prat men på ett mysigt sätt som gör en varm om hjärtat. Jag är lika besviken när Men in trees tar slut på kvällen som en unge tycker att julafton är för kort, det är bara så.
En del figurer är rätt skruvade men på något vis så allmänt mänskliga att man blir glad över dem och deras brister. De påminner en mycket om oss själva fast då på ett mer hollywoodianskt sätt. (freudianskt, jungianskt, hollywoodianskt ;-))

Så bänka er 20.00 onsdagar på TV3 för en hjärtats godbit!

3 kommentarer:

Fröken Glamborg sa...

Har aldrig sett det men visst är det härligt när man verkligen fastnar för ett program!! Ha en skön helg & Glad Påsk från mig! Kram veronica.

Anonym sa...

Min sån serie är tveklöst Boston Legal... jag tror inte det finns något smartare och roligare på tv! =)
Så måste jag höra med dig.. *råstirrar på dig så du blir lite lätt nervös* Du kommer väl på bloggträffen i "El Stockholmo"?
Jaaaa! =) ???
Visst gör du?

Grindelunda sa...

Har aldrig sett men in trees faktiskt. Får kanske ta och kolla.
Pelargonen var verkligen en underbar skapelse...och din vackra berättelse om sonen fick mig alldeles varm om hjärtat.

Kram Gilla