lördag 15 mars 2008

Jag är så förbannad att det gör ont i magen!

Vi brukar ha ett talesätt här hemma och det är att det skjuts för litet och fel folk, samt att världen är full av idioter och att sista idioten ännu inte är född..

Idag har jag haft en av de mer intelligenta diskussionerna någonsin med en människa som på fullt allvar inte ser MS som en svår sjukdom, att vi är gnälliga som tycker det och att man kan förutspå hur MS:en kommer att påverka patienten i framtiden, dvs redan nu se vilka områden som kommer att påverkas samt att man redan nu kan se vart man kommer att få funktionshinder. För man behöver ju inte få funktionshinder av sin MS menar denna människa. Det är iofs sant, det finns människor som får ett skov och sedan aldrig mer, men den jag känner som är drabbad har en aktiv sjukdom vilket kan vara tecken på en mer negativ prognos.

Ja, kära värld! Skulle äta upp min arm, utan ketchup eller tillagning, om det kunde förhindra min älskade pojkes sjukdom, men jag kan inte. Man kan aldrig veta i förväg hur sjukdomen slår. Det är en bävla sjukdom!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tyvärr finns det folk som inte vet skillnaden på empati & apati... :(
(((kramar)))