onsdag 11 juni 2008

Talar som Yoda min treåring gör


Tillvaron är stundtals helt absurd. Pytten, snart tre år, talar som Yoda.
- Ha den jag vill.
- Den jag ha.
- Köpa den mamma jag vill.
- Den jag tycka om.
- Visst mamma, vi behöva den?

Eller alla roliga böjningar:
På affären där han for runt som en virvelvind och till slut tog jag mig ett riktigt snack med pojken i fråga.
- Du! Du ska hålla dig hos mamma, du får inte springa runt och plocka i allting, har du förstått det?
- Jag har redan förståeet det mamma!
Ett kex, flera kexar, ett hus, flera husor, många husor har vi. (Huset är stort och det är många då) Det är så härligt att höra honom leka med språket!
Nu ringde städfirman, det kommerhit två stycken och städar efter lunch, nu måste jag grovröja! Chipp och tjing!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, dessa fantastiska barn. Min unge är också lite Yoda, men inte lika mycket som Pytten.
Däremot är hon väldigt bestämd. "Lägg dig ner mamma". "Du ska göra plättar nu". "Mamma ska också kissa nu". Och jag lyder (oftast) och småler...
Kram!