måndag 2 juni 2008

Vi firar tioårig bröllopsdag nästa år!

Vi gifte oss 1999, en januaridag som bjöd på snöstorm och drivis, kanske ett omen för hur stormigt det skulle bli för oss men vi har i alla fall snart varit gifta i tio år, tennbröllop. P ringde hem idag och sa att han nog funderade på en resa till Paris igen. Vi var där -07 i januari för första gången för båda två av oss, och vi blev fullkomligt bedårade i staden. Bara jag och kärleken på detta lilla charmiga hotell i Quartiers Latin, Rue Monge, strax nedanför Rue Moffetard. Dit vill jag igen, det vet maken och nu lutar det åt en bröllopsresa dit nästa årsskifte. Jag vill bara pussa upp karln! Så här ser hotellet ut, Hotel Saint Christophe..



Ligger här i Paris:

Det här är det rum vi hade, hur mysigt som helst, gammaldags och pittoreskt. Som det ska vara när Ullet är någonstans. :-) Då gäller det att spara utav tusan så man har något att shoppa med. Blir bra att ha en sån resa att se framemot under ett par månader framåt, kanske man tar det som en bra grej att peppas av för en viktnedgång? ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sötaste av söta! Min dator har gett upp två gånger, så allt har kört ihop sig. Jag har INTE GLÖMT DIG!
*pussar och kramar*

En häxa på Vift sa...

låter som ett fantastiskt sätta att fira tio-årsdagen på!

Gårdsromantik sa...

Just längtan och planeringen är nästan det bästa!

Kommer att bli helt underbart - jag har aldrig varit dit men kanske jag kan lura dit maken när vi firar 25-årig bröllopsdag.

Vi gifte oss som mycket unga!!!

Kram Maud