onsdag 22 oktober 2008

Å hej och hå, en utmaning jag inte kunde låta bli, den

som vill tar med sig den till sig:

1. Vem är du? Beror på vem som frågar och som svarar
2. Attityd: Allt beror på en orsak, det gäller bara att se den
3. Ålder: 40
4. Jobb: VD i bolaget Hemmet samt pers.ass till Plorp, min nioårige son
5. Hemsida: Nopp!
6. Du kommer från: Lycksele
7. Du bor: i en Västerbottensgård
8. Mentalitet: Positiv
9. Civilstatus: Gift
10. Stjärntecken: Tvilling
11. Mac eller PC?: Dator, dvs MAC
12. Din bästa egenskap: Positiv
13. Din sämsta egenskap: Naiv
14. Husdjur: Ludde, en liten blandrasvovve
15. Familj: Man och tre barn
16. Kroppsdel du har mest nytta av: Huvudet
17. Kroppsdel du tycker bäst om: Huvudet
18. Jag sover: inte så bra och gärna tidigt
19. Djur jag är lik: Blandning mellan hund (trogen, lojal och vanvettigt lätt att lära) och en fiskmås (lätt korkad) och med en ysterhet som en nyutsläppt kalv på grönbete
20. Tror du på något? Ja.
21. Frisyr: Inte att tala om, jag har frihäng även där..
22. Hårfärg: Musbrunt med slingor och grå utväxt, helcharmigt, helcharmigt på min ära. *not*
23. Ögonfärg: Blå
24. Skostorlek: 39
25. Gillar: Kärlek
26. Ogillar: Ignorans
27. Favoritmat: Sånt som maken gör
28. Favoritglass: Pistageglass från Spanien
29. Favoritdessert: Allt med nötter och grädde går ned
30. Favoritdryck: Cola
31. Gillar du godis?: Tyvärr ja..
32. Isåfall vilken sort? Choklad och lakrits samt viol!
33. Favoritdrink: Cider om det ska vara
34. Favoritfilm: A fish called Wanda.
35. Favoritdag: Fredag och måndag.
36. Favoritklädesplagg: Ingen aning
37. Favoritbok: Dagarna med Morris
38. Musiksmak: Rn'B, soul och klassiskt. Allätare utom metal, fushionjazz o hårdrock/punk
39. Favoritdoft: mint
40. Senast film på bio: Mamma Mia
41. Älsklingsfärg: lila och vitt samt grått o beige o... ja, osv....
42. Skulle aldrig ta på dig: Stringbikini
43. Vad ville du bli när du var liten?: Arkeolog
44. Blev du det?: Nej, inte alls, tyvärr
45. Sportbil eller familjebil?: Sjusitsig familjebil
46. Katt eller hund?: Hund
47. Fobier?: Ja, hur många??
48. Deppig eller glad?: För tillfället en grunddepp men rätt glad i övertonen
49. Politiskt insatt?: Tidigare ja, nu inte så mkt
50. Värdesätter du ärlighet?: Ja.
51. Brukar du dra "vita lögner"?: Väldigt sällan
52. Har du pojkvän/flickvän?: Äkta man.
53. Är du kär?:Jepp jepp, i samma man
54. Vem/vilka vet mest om dig?: Make o min syster samt mina bästa vänner.
55. Vad har du på dig just nu?: Svarta capribrallor m brodyr, en rosa t-shirt o svart kofta
56. Märkeskläder eller secondhand?: Ingetdera
57. Hur många par skor har du?: Ingen aning.
(tog bort rena sexfrågor, dom är jag inte intresserad utav!)
61. Du blir glad av: Omtanke som går utanför det vanliga
62. Du blir förbannad av: Folk m förutfattade meningar o som går in för att vara elaka med andra
63. När ingen ser dig: inte så mkt mer än sitter framför datorn, en o annan fis kanske? *blinkar*
64. Du kommer till himlen / helvetet: Hoppas på det förstnämnda

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag ärligen stulit med utmaningen till mig också, tack!