fredag 17 oktober 2008

Migrän måste vara himlens sätt att säga nej!

Nu är det bra, ge dig ditt eländiga lilla kryp!

Maken har varit bortrest mycket på sistone, barnen på fritids och dagis på dagtid men hemma kvällstid. Det känns i kropp och själ måste jag säga. Sen saknar jag den lilla buffeln vilket ibland kan förvåna mig storligen och andra gånger är det fullkomligt obegripligt att jag kan ens tänka ordet tjurskalle, knäppgök och sucka över karlsskrället. Det är konstigt hur kärlek känns.

Gick och lade mig med en begynnande huvudvärk och den blev bara värre under natten. Till slut gick det inte längre, kändes som om högra ögat skulle tryckas ut ur sin håla och skallen vridas av sin nacke och mådde illa som en gnu så jag fick ta lite smärtstillande. Tyvärr är inte smärtstillande helt fungerande men det tar i alla fall av alla toppar och det räcker för att få sova en stund. Inte alltför länge för jag var tvungen att hoppa upp för att köra Pytten till dagis för maken hade inte möjlighet och sedan ringa till utredarna för rehab och be dom att skjuta på genomgången av utredningen, och sedan krypa i säng igen för att få bort det värsta. Nåja, jag är väl inte värst an idag men är rätt säker på att migrän är kroppens eller himlens ;-) sätt att sätta ned foten och säga: NEJ, nu är det bra!
Nu gäller det bara att lyssna lite till på kroppen och ta det lugnt idag. *ler stort*

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

det finns jättebra läkemedel mot migrän, tycker kanske du ska be om riktig migränmedicin för det är rena döden när det där väl slår till och hinner man inte mota olle i grinn' så dras man med skiten i flera dagar.
Hoppas det kändes bättre efter lite sömn ialla fall.
Kram

Anonym sa...

Mår du bättre nu? *hoppas*

Lotta sa...

Eeze och billighetsvarianterna är helt fenomenala! Diklofenac - jag vet inte vad jag gjorde innan jag fick tassarna på Diklofenac! =)