lördag 8 november 2008

Reseutmaning från Ninnibeth


Favorit land: Spanien och Frankrike. Har iofs aldrig varit i så många andra länder utomlands men det är där jag alltid känt en slags direkt hemmastaddhet (finns säkert inte ens nåt sånt ord men då får jag väl hitta på det då!)

Favorit stad: Paris, det måste ha varit en stad jag levt i för länge sedan om jag trott på reinkarnation! En fullkomlig underbar stad trots smutsen och helt oförståeliga skyltar.

Bästa naturupplevelse: Nästan alla naturupplevelser är dom bästa känns det som. Men en solig sommardag på en tallhed i Lycksele, nära Umeälven, med fikakorg, vår gamla sommarstuga i en vik, alkottar och bad. Att sedan sitta på stranden och kyssas för första gången är heller ingen otäck upplevelse.

Favorit hotell i Sverige: Clarion på Ringvägen Stockholm. Jag skulle kunna tänka mig Gyllene Uttern också, men där har jag bara varit in och kikat. Det höll på att bli bröllop där.

Favorit hotell utanför Sverige: Hotel Saint Christophe i Paris. Kanske inget för alla men för mig en total drömö.

Favorit restaurang i Sverige: Stekhus Vega i Skellefteå, där man vägrar steka köttet som en skosula!

Favorit restaurang utanför Sverige: Uppe på gatan i Latinska kvarteren i Paris finns ett litet spanskt ställe som ser mer ut som en igenbommad restaurang, Pepes hette den, och den är både mysig men har mat som man kan döda för!

Ställe dit man kan “fly” ( Escape destination): Tallheden i hemstaden Lycksele, eller vilken avlägsen sandstrand nära vattnet men långt från trafiken.

Dit jag aldrig mer vill åka till: Haparanda och Kemi med min pappa. Tack och lov är han död för jag har varit där, sett en död präst under ett glasgolv, hört min bror prutta, mamma få mens och sedan packa ihop tältet mitt i natten och vara hemma morgonen efter vi åkte! Fullt trauma!

Dit jag vill åka NU! Frankrike!

Bästa shopping: Ingen aning, numer håller jag inte reda på sånt.

Bästa nattliv: Är du tokig i exakt hela huvudet? Är jag någonstans utan mina barn passar jag på att sova, inte rumla omkring! Vill komma hem mer utvilad än när jag for. :D

Packnings tips: Mediciner! Parlör och en fullpackad necessär!

Resetips: Alla papper samt karta.

Vad finns i “carry-on” väskan: Pocketbok, Cola och börsen, gärna nån godbit också!

Jag utmanar: ME, Maria N, Grindelunda, Maatkare och Mamman på väg!

Inga kommentarer: